رضوان حکیم‌زاده:

راهبری آموزشی و تربیتی، در اولویت است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تحقق عدالت آموزشی و کیفیت‌بخشی، مستلزم درگیرکردن واقعی معلمان و مدیران ازطریق گفتمان‌سازی، توانمندسازی و تولید محتوا به‌شیوه‌ای مشارکتی است. رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها، اظهار کرد: در بحث کیفیت‌بخشی آموزش، ابتدا باید به سه پرسش اساسی چیستی، چگونگی و چرایی کار بپردازیم. اگر حتی بر چیستی و چگونگی کار به‌ توافق برسیم، آنچه اهمیت بالاتری دارد، تبیین درست چرایی کار است زیرا نقش اصلی مدیران استان‌ها، راهبری چرایی است؛ تبیین صحیح، انگیزه و اشتیاق جمعی را افزایش می‌دهد وگرنه فعالیت‌هایمان صرفاً جنبه رفع تکلیف خواهد داشت. وی بااشاره‌به برنامه‌های دردست‌اجرا جهت اقدامات تحولی دولت چهاردهم و اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش افزود: اولین و محوری‌ترین نکته ما، تحقق واقعی سند تحول بنیادین است، طبق راهکار ۱۷ این سند، تأکید بر روزآمدسازی روش‌های یادگیری، بهره‌برداری از رویکردهای مشارکتی و کار گروهی و خلاقیت قرار دارد. تفاوت ما با دیگر مدیران اجرایی کشور در همین نقطه است.وزارت آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه