کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه ایرانی‌ست که از‌نظر ظاهری و متریال شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد؛ البته همان‌طور‌که از نام این کباب مشخص است، به‌جای استفاده از گوشت قرمز از گوشت مرغ در تهیه آن استفاده می‌شود. کباب کوبیده از غذاهای سنتی ایرانی‌ست و به‌دلیل محبوبیت زیادی که دارد، کمتر کسی را می‌توانیم بیابیم که آن‌را دوست نداشته باشد. اگر شما هم از دوستداران این کباب خوشمزه هستید و به‌هر‌دلیلی نمی‌توانید گوشت قرمز مصرف کنید، توصیه می‌کنیم؛ همین حالا دست‌به‌کار شوید و این کباب خوشمزه را با گوشت مرغ درست کنید.

مواد لازم
سینه مرغ کامل:۱ قطعه
فلفل دلمه‌اى: ۱/۲ عدد
پیاز متوسط: ۱ عدد
زعفران دم‌کشیده: ۲ قاشق غذا‌خورى
کره (آب‌شده): ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
جعفرى ساطورى‌شده: ۳ تا ۴ قاشق غذا‌خورى

طرز تهیه
ابتدا سینه مرغ را ٢ بار با پنجره ریز چرخ کنید سپس زعفران دم کشیده نمک و فلفل، پیاز رنده شده بدون آب و جعفرى ساطورى شده را با هم مخلوط کنید و تا جایى که چربى روى دستتان را بگیرد مواد را ورز دهید، سپس روى ظرف را با سلفون بپوشانید و دوساعت در یخچال به آن استراحت دهید. حالا مواد را به سیخ مخصوص کوبیده بکشید و به‌جاى استفاده از آب که هنگام سیخ کشیدن کباب به‌دست می‌زنید از آب پیازى که رنده کرده بودید استفاده کنید اینکار طعم خوبى به کباب شما می‌دهد، سیخ‌ها را به روى آتش منتقل کنید و هر‌چند درصد کمى احتمال ریختن آن هست؛ اما دقایق اولیه سریع سیخ‌ها را پشت و رو کنید بعد از آماده‌شدن با پلوى زعفرانى یا نان داغ میل کنید؛ البته کره داغ و آب‌شده را با برس قبل از سرو به کبابتان بمالید.

نکات
- به‌جاى جعفرى خرد شده از فلفل دلمه‌اى ساطورى‌شده نیز می‌توانید استفاده کنید که طعم خوبى به کباب شما می‌دهد.
- آتش زیر کبابتان زیاد نباشه گوشت مرغ خیلى سریع خشک میشه و میسوزه، کم حرارت بودن آتش هم نتیجه تلاش شما را خراب خواهد کرد
- گوجه کباب‌شده کنار این غذا مکمل خوبی‌ست.

ارسال دیدگاه شما

هفته‌نامه در یک نگاه
ویژه نامه
بالای صفحه